Vilken regnig sommar vi har

Som Ronja och Birk så fint uttryckte det i Ronja Rövardotter. Det går att räkna antalet regnfria dagar i juli på en hand. De allra flesta dagar har det kommit en regnskur och idag vräker det ner igen. 
(null)

Det är svårt att aktivera Emanuel i detta väder och i mitt tillstånd. Nu är det en vecka kvar till beräknad ankomst, men vem räknar. Det känns i kroppen och orken och jag sover väldigt dåligt just nu. Jag och Emanuel har okuperat bäddsoffan nere i vardagsrummet, dels för att jag snarkar för högt så att Daniel inte kan sova och dels för att det är närmare till de nattliga toalettbesöken. Men det är inte den skönaste sängen, men snart så är det dags för våra egna sängar igen. 

Just nu är jag otroligt sugen på att ta en ordentlig promenad och jag längtar ut i skogen. Säkerligen för att jag inte kan t mig ut just nu, men jag hoppas att promenadlusten håller i sig. Känner mig så stillasittande och klumpig just nu. 

Live Love Laugh 


Kommentera här: