En lördag i trädgården

Precis som jag skrev igår så hade vi en riktig utedag idag. Jag började med att plantera om några av mina plantor och sedan tog vi tag i att fylla odlingslådorna. För att slippa fylla hela lådorna med jord, för då skulle det gå åt en väldans massa, lade vi gammalt hö och sågspån i botten. Sådant som så småningom kommer att förmultna och bli jord. Sedan toppade vi med jord och kogödsel.  Jag fick även en hjälpande hand av svärmor med detta då Daniel och John skulle skruva traktor och Emanuel sov. Nu väntar vi bara på lite varmare nätter så att jag kan börja plantera. Jag har tänkt att det ska bli lite av en köksträdgård där med kryddor/örter, sallad, rädisor, morötter, tomater och jordgubbar. Det kommer nog att bli toppen. 

(null)

(null)

Sedan tog vi en fika tillsammans och efter fikat kom en granne med trakror och plog för att hjälpa oss med potatislandet. Så nu är det på gång också. Det kommer att finnas att göra här hemma, men det är precis det jag har drömt om. En trädgård full av liv. 
(null)

(null)

Som sagt, detta är lite av en dröm jag har haft länge, att få odla och plantera och sköta om trädgården och sedan få njuta av skörden och känna att man gjort något bra. Jag tycker även att det är roligt att involvera Emanuel i allting och han tycker om att få vara med. Jag tror verkligen på delaktighet från början och att allt får ta lite längre tid istället, även om jag kan bli lite frustrerad ibland så är det viktigt för mig att han också får göra saker och se hur allt går till. 
(null)

Det är även det här jag vill fylla bloggen med. Trädgård, familjeliv, husrenoveringar och skogsturer, det är målet. 

Nu känns det ordentlig i kroppen att vi har arbetat hela dagen så resten av kvällen är det soffläge som gäller. 

Live Love Laugh 

Kommentera här: