Fredagskväll

Äntligen fredag och en välbehövlig helg. Idag hade jag dessutom öppning vilket innebar att jag slutade klockan 13 och vi gjorde tidig helg. Jag och Emanuel gjorde mellis och myste i soffan en stund innan vi bakade pizza till middag. Sedan hade vi lite fredagsmys med popcorn innan det var dags för sängen. Nu har han precis somnat och jag har slagit ner rumpan i soffan med en kopp chailatte och tänkte ta det lugnt resten av kvällen så att vi orkar pyssla på i helgen. Målet är att försöka få lite gjort utomhus med olika projekt vi håller på med. 
(null)

Nu när ljuset återvänder så återvänder även min läslust och nu när jag var hemma och vabbade så tog jag mig igenom 2 1/2 deckare (en hade jag börjat på men inte klarat av att läsa färdigt) och det var ett tag sedan jag kände att jag orkade med att läsa en deckare så det är ett framsteg tycker jag. Idag släppte även adlibris sin sommarkampanj med 4 pocket för 169 kr så denna gång slog jag till och beställde 8 böcker till sommarens läsning. Med tanke på att kroppen kommer vara tung i sommar så känns läsning som en lämplig aktivitet, om Emanuel nu tillåter det. 

Men vi måste ju prata om det här med vädret, vad är det vädergudarna vill tala om för oss? Först en riktigt dålig vinter och nu maj månad med minusgrader och snö/hagel/regn nästan varenda dag. Och så detta eländiga virus på detta. Men vi får hoppas att sommaren blir varm och fin, Emanuel är väldigt sugen på att bada. Varje gång vi åker/går förbi sjön säger han -bada där sen. Så jag håller tummarna för en sommar med mycket sol och värme. 

På tal om att prata så har Emanuel börjar prata riktigt ordentlig nu, det var som att han löste upp sista knuten på tungbandet efter att han fyllt år för nu är det hela meningar och vi förstår honom väldigt bra även om vissa ord kan vara lite svåra att hänga med på. Jag upplever även att han har en enorm ordförståelse och hänger med på det mesta vi menar. Får jag inte skavsår i öronen under sommaren så är det ett under. 

Live Live Laugh 

Kommentera här: