Sovmorgon, pepparkakshus och mys

Torsdag: jag sprang som en jojo hela natten då Vincent och Emanuel vaknade om varandra hela tiden. Annars var det förskola som gällde på dagen. 


Fredag: vi började dagen med att leka en sväng på Emanuels rum och efter frukost så gick vi ut och grävde med grävmaskinen. Sedan blev det mer lek på rummet. 

(null) (null)



Lördag: pojkarna tog sovmorgon till klockan 8.30, dock hade vi varit vakna en sväng på natten så det var skönt att sov ut. Sedan gick vi ut igen, jag försöker se till så att vi är ute en liten sväng varje dag, det är i alla fall målet. 

(null)

 

Söndag: farmor och farfar var på besök så Emanuel hade lekkamrat hela dagen. Sedan var vi helt slut allihopa.


Måndag: jag har kommit på att Vincent sover väldigt bra ute i vagn så jag försöker få han att sova där efter frukost och denna dag hann jag med att städa i hallen och börja organisera i nya skafferiet medan han sov och Emanuel roade sig med att spela på mobilen, ibland får man ta till sådana knep. På eftermiddagen gick vi ut en sväng och lekte i sandlådan. 


Tisdag: Emanuel vaknade runt klockan 5 på morgonen och efter förskolelämning så sov jag och Vincent en lagom stund på 2,5 timme. 


Onsdag: förskola som vanligt och väl hemma gjorde vi pannkakor till mellis.  


Torsdag: vi åkte till stan för att plocka upp mormor och sedan for vi till Birsta för att jag skulle göra en synundersökning och nu hr jag beställt 2 par nya glasögon som sk hämtas upp och ca 1 1/2 vecka. Så kul med nya glasögon och liten förändring. Är ju fem år sedan sist så kände att det var dags nu. 


Fredag: jag och Vincent hade tid hos BVC för kontroll och vaccinering. Emanuel bakade pepparkakshus med mormor. Sedan gjorde vi pizza till middag och efter det hade jag och mamma fredagsmys och tittade på filmen catwalk, bra film tycker jag. 
(null)

(null)

(null)

Lördag: Daniel och John rev ut halva köket för att få in en diskmaskin, äntligen. Jag och mamma och barnen tog en promenad och sedan skjutsade vi mamma till tåget. 


Live Love Laugh 

Kommentera här: