Glappet

Ja nu har det varit en lång paus här på bloggen igen. Men det är svårt att hinna med det man tänkt med en 2 åring och en höggravid kropp. Och inte blev det mindre att göra efter Vincent kom till världen heller. 

Men jag tänkte ut en ny idé som kanske kan fungera. Det är att jag gör som en veckosammanfattning varje vecka på vad vi gjort om dagarna så händer det i alla fall något här. Och då kanske inte inläggen kommer på samma veckodag men jag summerar från förra veckans sista dag fram till den dagen jag skriver. Så får vi se hur länge detta upplägg håller. Jag börjar enkelt och kör från måndag denna gång. 

Måndag: vi tog oss en morgonpromenad på skogsvägen och efter det blev det lunch och lite vila i soffan framför Bolibompa och under eftermiddagen lekte vi i sandlådan en stund. 
(null)

Tisdag: Emanuel var på förskolan en sväng (han går ju tisdagar, onsdagar och torsdagar) men denna morgon blev vi lite sena då vi haft en vaken natt och det var svårt att kliva upp i tid. Men det gick till slut det med. När jag och Vincent kom hem så gjorde vi oss redo för en promenad på en gång och det var väldigt skönt. Sedan grejade jag lite med tvätten och for till affären och handlade innan jag hämtade upp Emanuel igen. När vi kom hem så hade vi strömlöst och det hade börjat snöa. Så vi stannade ute en stund och lekte i snön. Sedan plockade vi ihop sandlådan och alla saker till den, så arg inte räven kommer och tar leksakerna. Det blev hämtmat till middag eftersom strömmen fortfarande lös med sin frånvaro. När Emanuel somnat parkerade jag mig i soffan med en bok i väntan på ström. När strömmen äntligen kom tillbaka så körde jag ett svettigt träningspass i vardagsrummet. Det är ju faktiskt väldigt roligt att träna. 

(null)

(null)
(null)

Onsdag: förskolan idag igen och idag var vi i tid. Hemma tog jag och Vincent det lugnt, vi till och med slumrade tillsammans en stund innan vi skulle hämta Emanuel. Väl hemma låg snön kvar så vi var ut och gjorde en snögubbe. Nu sover Emanuel och jag och Vincent ligger i soffan och jag tänkte fortsätta  på min bok. 
(null)
Emanuel och Vincent ligger och snackar lite (som Emanuel uttryckte det). Det är så fint att se de tillsammans och Emanuel älskar verkligen sin lillebror. Mammahjärtat blir alldeles varmt. 
(null)

Ja det var det hela för denna gång. 

Live Love Laugh 

Kommentera här: